Zasady odżywiania w piłce nożnej






Dzisiaj zajmiemy się odżywianiem. Co powinno się jeść grając w piłkę aby być ciągle w formie i się rozwijać? Prawidłowe odżywianie wpływa na rozwój młodego organizmu, a także na osiągnięcia. Młodzi ludzie pozbawieni odpowiedniej ilości substancji będą odczuwać spadki sił i wytrzymałości, mogą również dolegać im skurcze mięśni oraz większa podatność na kontuzję. Należy spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia. Posiłki powinny być urozmaicone, niezbyt obfite. W dni meczowe należy spożywać posiłek 1,5 godziny przed meczem lub treningiem, aby być w pełni energii. Jak wiemy warzywa i owoce są najlepszym źródłem energii, więc musimy pamiętać aby podawać to jak najczęściej młodym adeptom. Młodzi piłkarze powinni jadać większą ilość produktów bogatych w węglowodany bo w tych produktach jest duża ilość błonnika, witamin oraz składników mineralnych. Osoby trenujące potrzebują jeszcze dużo białka. Mówi się, że w ciągu tygodnia młodzi piłkarze powinni jeść ryby 3-4 razy oraz wszelkiego rodzaju drób. Zatem dieta piłkarza powinna być lekkostrawna, należy ograniczyć smażenie i pieczenie.     

Komentarze